vineri, 16 ianuarie 2009

Cu tomberonu' la plimbare

Ăsta e primul post pe anul 2009. Deşi nu sunt într-o formă excelentă pentru că mă doare în gât şi cred că mă paşte răceala, o să mă încordez niţel ca să ne râdem şi noi un pic, că doar aşa ne stă bine: să facem haz de necaz. Acum 2-3 seri un prieten mi-a trimis un link (mersi, Alex). Ştiind că omu' e măcar la fel de nebun ca mine şi că de fiecare dată când ne întâlnim facem mishteaux şi râdem până la lacrimi, am intrat. Era un link de youtube. Şi ce credeţi că văzui? Un concert din muzică de Bach, o super piţipoancă în călduri lecturând Kant sau Patapievici, un cocalar făcându-şi poze cu Polaroidu' în baie? Ei bine...nu. Era ceva mult mai tare, de sute de ori mai tare. La OTV (a se citi zeroTV), televiziunea-garsonieră la care Dan Diaconescu e director, proprietar, prezentator, femeie de serviciu, faianţar, dulgher şi ce mai vrea muşchiuleţul lui, l-am văzut pe Tolea (pentru a câta suta oară?). Tolea Ciumac. Nu ştiţi cine e? N-aţi pierdut mare lucru. Nea Tolea ăsta e un dulăpior moldovinesc de 3x3 care se crede descoperitorul găurii de la macaroană şi al mersului biped. Omul e plin de calităţi, iar cea mai si cea mai mare calitate a lui e că a putut să o pipăie pe Magda Ciumac, această femeie-superman, o tânără speranţă la care râvnesc toţi bărbaţii, o Marylin Monroe de Românica. A pipăit-o pentru că i-a fost soţie. Dulăpiorul avea lângă el un tomberon de care se ţinea în timp ce vobea cu domnu' nea Dan despre existenţa efemeră a fiinţei umane, despre universalitatea principiilor newtoniene şi alte chestii asemenea. La un moment dat, îl ia de o aripă pe prezentatorul cu cei mai puţini dinţi în gură din lume şi doreşte cu ardoare să-i arate cum e într-un tomberon. Diaconescu refuză, se învârtoşează şi se zbate ca un pitic de grădină la subraţul lui Tolea. Acest Gulliver autohton îl mai fâlfâie niţel după care îi dă drumul. Diaconescu e gâtuit şi sfârşit. Ce trist... Parcă am şi o lacrimă în colţul gurii. Dar cred că aia e, de fapt, reacţia mea la circul din televiziunea-tomberon. Şi nu e o lacrimă. E o flegmă pe care, fără vreo jenă sau teamă de a fi acuzat de lipsă de educaţie, i-aş da-o lui Diaconescu în frunte. De ce? Pentru că, vâzând că e într-o lipsă acută de rating căci Ciumaca e dispărută şi băbuţele din scara mea nu mai au la ce să se uite, s-a înjosit în aşa hal pentru 2-3 telespectatori în plus. Cu aşa realizatori de emisiuni, în stare să vomite în direct pentru rating, nu e de mirare că lumea se uită la telenovele, sună la Iliuţă (totuşi) şi bagă o sârbă pe Taraf TV! Diaconescule, ieşi afară (e pleonasm, ştiu), eşti cea mai slabă verigă din garsoniera ta de 3 parale! Şi, acum, bineînţeles, dovada video mult mai grăitoare a celor povestite mai sus....
P.S: Sper că nu există fani OTV care vizitează blog-ul meu! Doamne ajută!


Niciun comentariu: