vineri, 24 aprilie 2009

Nu ne doare-n paişpe de Pământ

Acum 2 zile, pe 22 aprilie, a fost ca în fiecare an Ziua Pâmântului, Ziua Mamei Geea. Elevi, profesori, studenţi au întreprins activităţi de ecologizare şi au participat la diverse evenimente prin toată ţara. Azi a venit rândul nostru, al elevilor din Cantacuzino şi al cercetaşilor. Am fost doar o oră la şcoală. Oricine îşi doreşte un "liber" într-o prea frumoasă zi de vineri. Asta mi-am dorit şi eu. Aşa că mi-am luat bocceluţa şi m-am dus împreună cu alţi 50 de prieteni, colegi să ecologizăm două bucăţi de Sinaie. Sună prea pompos. Am fost să strângem gunoaiele că e mai simplu. M-am întrebuinţat puternic azi. Am umplut saci întregi şi singur şi împreună cu ai mei buni prieteni. Însă mare e grădina Domnului! Dar şi mai mare nesimţirea infectă a românului. Să nu credeţi că am fost la cules de gunoaie pe o vastă câmpie plată de un verde crud. Nu! Am fost prin râpe, în "sălbăticie" şi am prestat şi pe plan înclinat de-a binelea. Am găsit o gamă largă de accesorii şi alte diferite chestii: labe de scafandru, şoşoni urât mirositori, pamperşi, chiloţei tanga (roz!), sticle de şampanie, conserve, pate. Cam tot ce poate exista într-un hipermarket universal. Că doar nesimţirea n-are margini! Ne-am făcut treaba 2 ore, am păpat şi ne-am hidratat, după care am mai prestat o oră. În pantă. Şi dăi cu sacul în mână, printre bolovani, trunchiuri de copaci, crăci, liane. Din nou sticle de toate felurile, ambalaje, energizante... Le-am adunat şi pe alea. În jur de ora 2 şi ceva era gata treaba. Statistic, 50 de puşti au umplut în 3-4 ore 120 de saci plini ochi cu gunoaie (trash, cum zice americanu'). M-am simţit util, ne-am simţit cu toţii utili azi. Muncă în echipă cu un rezultat bun. Stupizenie rară însă pe plaiurile mioritice. Cretinism de toate naturile! Oamenilor nu le pasă de nimic. Ce natură, ce oxigen, ce pământ... Dacă burta mea e plină până-n amigdale, dacă pot să mă plimb pe oriunde prin natura patriei, de ce să nu arunc cu gunoi peste tot??? Că doar sunt un bou de român care n-are sinapse şi pe care îl doare adânc în cur. Sau nici măcar acolo... Băi oameni, treziţi-vă la realitate! Azi noi am adunat gunoaiele voastre. Dar nu putem să facem asta mereu, paricopitatelor! Fiţi măcar 3 secunde conştienţi de ce faceţi! Nu suntem animale, ci "creaturi"raţionale care pot lăsa lumea mai frumoasă, mai curată. A propos, ăştia de vă dădeaţi rotunzi şi filozofici că voi nu veniţi să curăţaţi gunoaiele altora aveţi un nivel de gândire mai evoluat cu 2-3 neuroni decât cel primar. Nu făceaţi curat pentru ei, ci pentru voi, pentru viitorul vostru. Un viitor mai curat, mai verde, mai frumos. N-ai cu cine... Nouă, ăstora 50 de oameni, ne pasă de viitor, ne pasă de noi şi ne gândim la binele planetei măcar o dată pe an. Deşi Ziua Pământului ar trebui să fie în fiecare zi...
Luaţi d'aici şi dovada ca să n-aud ciripituri maliţioase: oameni în exerciţiul funcţiunii...







2 comentarii:

Andreea spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Alex spunea...

Deci te rog ... imi vreau copyright-ul pe poze ... mai ales pe ultima :)) ... glumeam =D